Dolazak proljeća i lijepog vremena, ali i divljanje cijena goriva, mnoge Banjalučane opredijelili su da automobile i autobuse zamijene prevozom na dva točka. Iz servisnih radionica i prodavnica bicikala u gradu kazali su da godinama u proljeće bilježe veće pazare, ali da je ove godine tome “kumovalo” i poskupljenje goriva.

– Na proljeće tradicionalno dolazi do veće potražnje za servisiranjem i kupovinom bicikala. Ove godine je specifična situacija i zbog drastičnog poskupljenja goriva – rekli su iz Sportskog centra “Kapriolo” za “Glas Srpske”.

Dodali su da su sugrađani više zainteresovani za kupovinu novih nego za servisiranje i popravak starih modela bicikala.

– Naš posao je sezonski, pa tako s proljećem imamo više kupaca bicikala i usluga servisiranja starih modela, iako je kupovina novih modela sve češća – naveli su iz “Kapriola”.

Pored rekreacije, građani sve češće bicikl koriste za odlazak na posao.

– Mnogi se interesuju za kupovinu bicikala za gradske vožnje, najčešće za dolazak na posao biciklom, prvenstveno zbog povećanja cijena goriva – kazali su iz Biciklističkog servisa “Soković”.

Dodali su da se, pored dječjih, najčešće kupuju univerzalni modeli.

– Na ovim prostorima univerzalnim biciklom smatra se takozvani “brdski bicikl”, za njim je i najveća potražnja – dodali su iz ovog servisa.

U servisu “Jošo sport” kazali su za “Glas Srpske” da je ipak mali broj ekološki osviješćenih stanovnika.

– Ljudi na ovim prostorima, nažalost, ne shvataju koliko je vožnja biciklom zdrava, kako za onog ko ga vozi, tako i za okolinu jer, za razliku od automobila, nema ispuštanja štetnih gasova – kazali su iz servisa “Jošo sport”.

Kako kažu, sugrađani se najčešće odlučuju za vožnju automobilom, čak i na kraće relacije.

– Kod nas ljudi pješače i voze bicikl tek po preporuci doktora, kada dođe do nekog oboljenja. Do tada se odlučuju za vožnju na četiri točka – kažu u ovom servisu.

Naglasili su da se u ovo doba godine najviše kupuju bicikli za najmlađe.

– Dosta se traže dječji bicikli sa pomoćnim točkićima, a cijene se kreću od 230 KM naviše. Cijene ženskih bicikala sa korpom i svjetlima, koji se najčešće koriste za gradsku vožnju, kreću se od 430 KM naviše – kažu iz servisa “Jošo sport”. Dodali su da brdski bicikli, koje najčešće kupuju mladi, koštaju od 450 KM pa naviše i da su cijene uglavnom ostale na nivou prošlogodišnjih.

“BL bajk”

Iz Gradske uprave pozvali su sve sugrađane da češće koriste bicikle, jer na taj način brinu o svom zdravlju i o životnoj sredini. Podsjetili su da je građanima ponovo dostupan i sistem za automatsko iznajmljivanje bicikala “BL bajk”, čiji se terminali nalaze na pet lokacija u gradu

Share.