in

Jedino prevoznici u RS ostali kratkih rukava

Foto: Freepik

Udruženje poslodavaca saobraćaja i veza Republike Srpske pisalo je, drugi put od početka ove godine, Vladi Srpske, tražeći pomoć da prebrode krizu, a u dopisu se navodi da su u zemljama u okruženju, pa i regionu, sprovedene ili se još sprovode mjere podrške ovoj branši.

“Te mjere su, recimo, uplata pomoći preduzećima u iznosu od 500 evra po zaposlenom radniku mjesečno u Hrvatskoj, uplata iznosa od 1.000 evra po registrovanom autobusu mjesečno u Srbiji, povrat poreza i akciza na potrošeno gorivo (Slovenija, Hrvatska, Srbija), oslobađanje u visini 50 odsto PDV-a za prevoz putnika (Srbija) itd”, navodi se u ovom dopisu.

Zahtjev za novi paket pomoći prevoznicima u drumskom saobraćaju za period od avgusta 2021. do januara 2022. godine, poslat je na nekoliko adresa, uključujući i Radovana Viškovića, predsjednika Vlade Srpske.

“Početkom 2022. godine obratili smo vam se za pomoć u vidu uplate poreza i doprinosa na isplaćene plate, za period avgust 2021 – januar 2022. godine, odnosno za ukupno šest mjeseci, usljed ogromnih gubitaka i teške situacije u kojoj se nalazi sektor javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju”, navodi se u ovom zahtjevu, koji je u posjedu “Nezavisnih novina”.

Tvrde prevoznici da iz Vlade RS još nisu odgovorili na taj, prvi dopis, te su, napomonju, ponovo prisiljeni da im se obrate sa istim zahtjevom, u još težim okolnostima, u uslovima enormnog rasta cijena, prije svega osnovnog energenta za njihov rad – nafte.

“Svjesni smo dosadašnje obezijeđene pomoći i zahvalni smo premijeru i cjelokupnoj Vladi na razumijevanju svih naših problema, ali i značaja koji ovaj sektor ima na kompletna društvena i privredna kretanja u Srpskoj, te činjenice da bi bez dosadašnje pomoći većina preduzeća u ovom sektoru bila ugašena, a radnici bi ostali bez posla”, ističe se u dopisu Udruženja poslodavaca saobraćaja i veza RS.

Kako navode, problemi koji su se javili u sektoru javnog prevoza putnika nisu usamljeni samo u Srpskoj, već su pogođena sva preduzeća iz ove branše u okruženju, Evropi, ali i u čitavom svijetu. Problemi su, ističu, počeli sa pandemijom, a zatim je uslijedio rat u Ukrajini i nezapamćen skok cijena.

“Iz tog razloga većina zemalja, kako u okruženju, tako i u ostatku Evrope, pristupila je obezbjeđenju mjera za pomoć i očuvanje kapaciteta u javnom drumskom prevozu putnika, i te mjere u većini zemalja su još uvijek na snazi”, ističu prevoznici.

Dodali su, takođe, da u nekim zemljama postoje i mjere kao što su povrat akciza na gorivo, povrat i oslobađanje od naknade za putarine, diferencirana stopa PDV-a za uslugu prevoza putnika, povlaštena stopa doprinosa na plate radnika itd, dok, kako napominju, u BiH i RS ne postoje takve povlastice i olakšice.

Iz Vlade Republike Srpske nisu odgovorili na naš upit u vezi sa ovom tematikom.

EUFOR otkrio zašto su njihova oklopna vozila na ulicama BiH

Lovac uhapšen zbog prijetnji predsjedniku ribolovnog društva