Direktor Centra za socijalni rad u Bijeljini Milorad Sofrenić rekao je danas da Gradska uprava i gradonačelnik nisu zaduženi za rješavanje pitanja socijalne pomoći, već je to Centar, kojem je u nadležnosti da to radi na stručan način, što je uvijek i radio, bez ijedne primjedbe građana.

“Gradonačelnik ne raspolaže stručnim kadrom tog profila da bi mogao i trebao da dijeli socijalne pomoći, za razliku od Centra za socijalni rad Bijeljina, koji spada u najbolje organizovane i uređene institucije tog tipa u zemlji, što je konstantovano i na skupštinama socijalnih radnika Republike Srpske i BiH”, naveo je Sofrenić u saopštenju.

On je naglasio da bi bio apsurd da gradonačelnik dijeli socijalnu pomoć, jer to nije u skladu sa zakonom i nije u nadležnosti gradonačelnika, a pogotovo da ima ista sredstva na raspolaganju kao i Centar za socijalni rad.

“I 30.000 KM, koliko mu je odobreno, jesu velika i nepotrebna sredstva. Trebalo bi da i taj iznos bude u budžetu Centra za socijalni rad”, smatra Sofrenić.

Povodom toga što je gradonačelnik Bijeljine LJubiša Petrović na jučerašnjoj konferenciji za novinare “prozivao” njega i Centar za socijalni rad, Sofrenić je izrazio zabrinutost i zgroženost nepoznavanjem osnovnih postulata rada i funkcionisanja Gradske uprave i Centra, te institucije gradonačelnika.

“Nije u nadležnosti gradonačelnika da na svojim konferencijama za štampu smjenjuje i postavlja direktore i usvaja budžet. To se, ipak, sve odvija kroz institucije, u skladu sa pravnom regulativom”, rekao je Sofrenić.

On je naglasio da je pozivanje građana koji se nađu u stanju socijalne potrebe da protestuju ispred Centra za socijalni rad, najblaže rečeno, nezakonito pozivanje na izazivanje nereda i narušavanje socijalnog mira i sigurnosti, čime se krši niz zakona i čine protivzakonite radnje od gradonačelnika.

Sofrenić je naveo da se godišnje Centru za socijalni rad obrati više od 1.500 ljudi za jednokratnu novčanu pomoć, koju u 99 odsto slučajeva i ostvare.

“Takođe je poznato da Centar za socijalni rad nema nijedne žalbe na svoj rad od korisnika, a to mnogo govori o kvalitetu stručnog rada Centra, koji godišnje pruža usluge za više od 9.000 građana koji mu se obraćaju za različite vidove pomoći i usluga”, napomenuo je Sofrenić.

Izvor: Srna

Share.