Turizam realno može da postane motor ekonomskog razvoja Semberije i Bijeljine, ali je neophodno da se prepoznaju šanse i potencijal u ovoj oblasti, te da se oblikuje turistički proizvod koji će biti privlačan ljudima i koji će moći da ih zadrži u gradu duže od jednog ili dva dana, smatra Jasna Pazarac Savić, diplomirani turizmolog i član Upravnog odbora Turističke organizacije grada Bijeljina.
– Ovo područje, sa svojim bogatim kulturnim naslijeđem, prirodnim ljepotama i gostoprimivim ljudima, ima sve preduslove da postane značajna turistička destinacija. Ipak, samo to nije dovoljno. Bijeljina trenutno ima kretanja, ali ta kretanja su na nivou izletničkog turizma. Moramo biti svjesni činjenice da niko neće doći da boravi ovdje četiri ili pet dana tek tako – kaže Savićeva.
Ona napominje da je neophodno mnogo više rada na ovom pitanju, kao i ulaganja, kako bi turistička ponuda bila obuhvatnija i na višem nivou.
– Moram da kažem da je Etno-selo „Stanišići“ od Bijeljine napravilo prepoznatljivu turističku destinaciju. Isto tako, činjenica je da je greška grada što ne iskoristi taj potencijal, tako da svakog turistu koji dođe do Etno-sela dovede i u sam grad i zadrži određeni period. Grad mora da ponudi nešto tim ljudima. Ali, kao i u svakoj drugoj oblasti, mogućnosti prvo treba prepoznati, a zatim učiniti sve da se one iskoriste – navodi Savićeva.
Prema njenim riječima, veliku šansu za Bijeljinu predstavlja činjenica da vlada zasićenje kada je riječ o masovnom turizmu, te da sve više ljudi traži utočište u manjim sredinama.
– Zbog korone ljudi su počeli sve više da traže mjesta u prirodi, privatne kuće, nešto što će ih udaljiti od gužve i stresa. Tu se otvara veliki prostor i za Bijeljinu. Mi možda trenutno nemamo mogućnosti za velika ulaganja, ali možemo da krenemo sa nečim što je manje zahtjevno u finansijskom pogledu. Tu su bijeljinska sela i naša seoska domaćinstva. U tom pogledu je neophodna edukacija lokalnog stanovništva. Takođe, ne treba da zaboravimo ni naše domaće, semberske proizvode, koje treba uvrstiti u ponudu. Za pohvalu je ideja brendiranja određenih semberskih proizvoda – ističe Jasna.
Ona naglašava da mnogi nisu u potpunosti svjesni činjenice koliki značaj turizam može da ima kada je riječ o ekonomskom rastu, ali i jačanju jedne zajednice na više nivoa.
– Turizam ima veliki uticaj na razvoj jedne zajednice. Naime, potrošnja stranih turista rezultira prelivanjem sredstava iz inostranstva u konkretnu turističku zemlju. Sredstva turističke potrošnje nakon svoje osnovne cirkulacije nastavljaju da cirkulišu u privredi i time utiču na ukupne privredne aktivnosti u toj zemlji ili određenoj zajednici – objašnjava Savićeva.
Ona napominje da turizam ima veliki uticaj i na srodne privredne djelatnosti, odnosno poljoprivredu, trgovinu, saobraćaj, ali i da stvara dodatne mogućnosti za povećanje zaposlenosti.
– Kada govorimo o našem gradu, vjerujem da turizam može u ogromnoj mjeri doprinijeti realno boljoj Bijeljini. Želim da napomenem da mogućnosti postoje, ideja ima, ali nedostaje istrajan, kvalitetan tim koji bi prepoznao značaj jedne kvalitetne turističke priče i to proveo u djelo – zaključuje Savićeva.