U kampanji Ministarstva trgovine i turizma Republike Srpske čiji je cilj da trgovci svojim kupcima ponude proizvode po sniženim cijenama u zadnja dva mjeseca odziv je očajan, čemu svjedoči podatak da su joj se pridružili marketi samo jednog trgovačkog lanca.

U prvom talasu, do 10. juna, ovu kampanju je podržalo devet marketa, a onda je nastupilo naglo zatišje.

Kako nam je rečeno iz resornog ministarstva, u kampanju su se uključili još i marketi “Košuta” Doboj, koji je realizuju u 10 poslovnica marketa.

“Podsjećamo, u ovu kampanju su se prethodno uključili marketi ‘Zvorničanka’ Zvornik, ‘Đurić marketi’ Derventa, ‘Zoki komerc’ Banjaluka, ‘Diona’ Banjaluka, STR ‘Tea’ Banjaluka, ‘Frukta trejd’ Derventa, ‘Tržnica’ Banjaluka, ‘Centrum’ Banjaluka i marketi ‘Onogošt’ Pale”, rekli su za “Nezavisne novine” iz Ministarstva trgovine i turizma Republike Srpske.

Dodali su da su ti trgovci, koji su se tada uključili u kampanju, potom proširili broj prodajnih mjesta u kojima tu kampanju realizuju.

Snežana Šešlija, izvršna direktorica Udruženja građana “ToPeeR” Doboj, koje se bavi zaštitom potrošača, kaže da su se trgovci pravdali da su im marže minimalne, dok su nabavne cijene izuzetno visoke u odnosu na prošlu godinu.

“Trebalo je vjerovatno napraviti analizu, a ne donositi brzoplete zaključke, koje su oni iznijeli, u smislu da će biti društveno odgovorni, a da nisu uopšte analizirali da li to mogu ili ne mogu. Na kraju im je to ispalo, da tako kažemo, marketinški trik. Ministarstvo je dalo preporuku i trgovci su tu preporuku prihvatili. Trgovci nisu dobro analizirali, dali su obećanje i mislim da je tu napravljena nepromišljena reklamna kampanja, čime su najviše izgubili potrošači”, rekla je Šešlija.

Prema njenim riječima, potrošači na kraju nisu dobili ništa, te se ovom pitanju treba posvetiti ozbiljnija pažnja.

“Sigurna sam da će Ministarstvo nešto preduzeti pa ako ništa bar ići u nove razgovore i dogovore sa trgovcima”, kaže Šešlija za “Nezavisne novine”.

Dušan Srdić, predsjednik Udruženja potrošača “Reakcija” Banjaluka, poručuje da bi se trgovci u većem broju trebali uključiti u kampanju, te pritom posebnu pažnju posvetiti domaćim proizvodima.

“Pozivam da se u kampanju uključe i drugi veći trgovački lanci i da se u pozicioniranju domaćim proizvodima daju bolje pozicije”, rekao je Srdić za “Nezavisne novine”.

Ministarstvo trgovine i turizma još ranije je, podsjetimo, pozvalo sve trgovce koji se dosad nisu uključili da podrže ovu kampanju – da to učine.

“Jako je značajno istaći da kampanja ne uključuje samo velike trgovačke lance, već trgovce koji posluju u Republici Srpskoj, bez obzira na veličinu i broj poslovnica, odnosno radnji koje imaju”, rekli su iz Ministarstva.

Podsjetimo, proizvodi koji su pojeftinili u sklopu ove kampanje označeni su posebno dizajniranim voblerom “Društveno odgovorni”.

Share.