Gradnja autoputa od Banjaluke do Prijedora teče po planu, a Prijedorska petlja ali i prvi kilometar trase trebalo bi da dobiju građevinsku dozvolu ovog mjeseca. Do kraja oktobra biće eksproprisano skoro 40 odsto zemljišta za taj projekat, rekao je u intervjuu za “Glas Srpske” ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Ćorić.
Naveo je da bi gradnja dionice autoputa od Bijeljine do Rače trebalo da počne za koji dan, te da je u toku priprema gradilišta za tu trasu.
– Ko će graditi dionicu od Vukosavlja do Brčkog biće poznato ovih dana, jer je tender za izbor firme za taj projekat zatvoren u srijedu – naveo je Ćorić i dodao da za sada nema naznaka da bi u Srpskoj mogla poskupjeti putarina.
GLAS: Šta je do sada urađeno na izgradnji autoputa Banjaluka – Prijedor?
ĆORIĆ: Eksproprijacija zemljišta za izgradnju autoputa je u toku. Trenutno na tome na terenu radi deset timova iz Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove. Sa njima ali i predstavnicima “Šandonga” i “Autoputevima RS” imali smo sastanak u srijedu. Do sada je eksproprisano oko deset odsto zemljišta od ukupne trase autoputa. U planu je da do kraja oktobra taj procenat dostigne 38 odsto, što je u skladu sa ugovorom koji imamo. Za deset do 15 dana biće izdata i građevinska dozvola za Prijedorsku petlju i prvi kilometar autoputa od Banjaluke do Prijedora. Odmah nakon dobijanja građevinske dozvole krenuće i zvanični radovi na samoj trasi.
GLAS: Koliko je novca do sada izdvojeno za eksproprijaciju zemljišta?
ĆORIĆ:: Nemam taj podatak. On varira iz dana u dan. Te podatke trebalo bi da imaju “Autoputevi RS” jer oni i isplaćuju novac za eksproprijaciju.
GLAS: Kako napreduje gradnja autoputa od Beograda do Sarajeva? Šta se trenutno radi?
ĆORIĆ:: Na dionici tog autoputa od Bijeljine do Rače radovi bi trebalo da počnu svaki dan. U toku je priprema gradilišta i svega ostaloga od strane izvođača radova. Teško je tu sada reći da će radovi početi danas, sutra ili pak za sedam dana. Čim budu spremna gradilišta počinju i radovi. Kada je riječ o dionici od Vukosavlja do Brčkog procedura za izbor izvođača radova zatvorena je u srijedu. U toku je evaluacija ponuda. Trebalo bi za koji dan da imamo ime firme koja će graditi tu dionicu nakon čega ćemo potpisati ugovor sa njima.
GLAS: Šta je sa trasom kroz Brčko?
ĆORIĆ: Još uvijek nije definisana. To je nadležnost Brčko distrikta i oni bi trebalo da definišu trasu. Pored toga, treba da odrede i način gradnje same trase. Mi imamo definisane tačke spajanja, a oni unutar Distrikta definišu stazu.
GLAS: Da li u skladu sa ovim trenutnim poskupljenjima, možemo očekivati i rast cijene putarine na autoputevima u Srpskoj?
ĆORIĆ: Još ne postoji inicijativa za takvu odluku. To je nadležnost javnog preduzeća, oni će praviti procjene, ali još nema nekih naznaka da će se ići u pravcu povećanja putarine.
GLAS: Iako je Sarajevo opstruisalo kreiranje memoranduma između BiH i Srbije u vezi sa gradnjom aerodroma u Trebinju, iz Srpske je poručeno da će nastaviti sa realizacijom toga projekta. Šta se trenutno radi?
ĆORIĆ: Nadležna javna preduzeća grada Trebinja ali i svi oni koji učestvuju u tom projektu rade na tome da sa svoje strane obezbijede komunalnu infrastrukturu za izgradnju aerodroma u Trebinju. Od tog projekta nismo i nećemo odustati.
Fabrike
GLAS: Najavljeno je da će Kinezi otvarati fabriku papira i cementa u RS. Šta je bilo sa tim?
ĆORIĆ: Oni su radili studiju izvodljivosti u vezi s tim fabrikama. To je u paketu investicija koje kineske kompanije planiraju realizovati. Pored tih fabrika, oni imaju još nekih ideja i vidjećemo šta će od svega biti.