Elektroprivreda RS, koja je monopolsko preduzeće, pa joj, logično, reklama nije potrebna, za “marketinške usluge” će potrošiti 7,6 miliona KM i taj će novac povjeriti maloj firmi, do sada poznatoj uglavnom po prodaji i instaliranju led rasvjete.

Ipak, ovakav poslovni potez je iznenađenje samo za krajnje neupućene.

U Transparensi internešnelu BiH već odavno ukazuju na apsurd: da su upravo javna preduzeća, koja imaju monopolski položaj na tržištu, istovremeno i najveći oglašivači.

A upravo tim preduzećima, koja nemaju potrebu za oglašavanjem ali imaju milionske budžete za tu namjenu, rukovode predstavnici stranaka na vlasti, iako je to, zvanično, zakonom zabranjeno.

Kako ističu u TI BiH, očigledan primjer i ekonomskog apsurda i otvorenog kršenja zakona je upravo Elektroprivreda RS, čiji je direktor Luka Petrović, generalni sekretar vladajuće stranke – SNSD.

– Postoje brojne indicije koje ukazuju na to da se novac, namijenjen za nepotrebno oglašavanje, iz javnih preduzeća preliva u političke stranke i služi za finansiranje njihovih predizbornih kampanja – kaže Srđan Traljić, portparol TI BiH.

Traljić podseća da je, prema monitoringu TI BiH, SNSD na prošlim izborima samo za kampanju putem bilborda, za oglašavanje u medijima i na društvenim mrežama, te za predizborne skupove, potrošio više od dva miliona KM.

Za ukupnu kampanju ova stranka je prijavila utrošak od 1,5 miliona.

Kako navode aktivisti koji se bore protiv korupcije, SNSD, kao i druge vodeće stranke, za dobar dio utrošenog novca nemaju “pokriće”, pa tvrde da ih čašćavaju svi redom – od lokalnih ugostitelja do vodećih estradnih zvijezda.

Share.