U toku prve polovine tekuće godine u Bosnu i Hercegovinu uvezena su 25.283 automobila u vrijednosti većoj od 400 miliona KM računajući i plaćene dažbine.
To pokazuju podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH, s tim što je uvoz polovnih automobila opao u odnosu na isti period prošle godine.
“Za prvih šest mjeseci u BiH uvezena su 20.092 polovna auta, dok je u istom periodu prošle godine uvezen 21.651”, navode iz UIO.
Prema njihovim podacima, uvoz polovnjaka je smanjen za 1.559.
Kada su u pitanju nova vozila, primjetno je povećanje uvoza u odnosu na prošlu godinu.
“U prvoj polovini godine u BiH je uvezeno 4.381 novo vozilo, dok u istom periodu prošle godine broj uvezenih novih vozila iznosi 4.098”, navode iz UIO.
Ovi podaci pokazuju da je u BiH uvezeno više novih auta za 283.
Haris Muratović, predsjednik Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Privrednoj komori FBiH, kazao je za “Nezavisne novine” da je kašnjenje u proizvodnji automobila počelo u drugom kvartalu prošle godine, što je jedan od glavnih razloga nedostatka auta na tržištu.
“Kako vrijeme prolazi, polako se normalizuje proizvodnja novih auta na tržištu, dobijaju se određene kvote, sve to je uvjetovalo da ove godine imamo malo bolji uvoz novih automobila u odnosu na prethodni period”, rekao je Muratović.
Kako je dodao, na uvoz prošle godine uticala je i korona, ali i rentakar kuće su imale manje potencijale za svoj rad.
“Ove godine situacija je drugačija, rentakar kuće su na vrijeme obezbijedile auta. Međutim, jedan od razloga je smanjena proizvodnja novih auta, te su cijene polovnih na inostranom tržištu otišle 10 do 15 odsto naviše”, rekao je Muratović dodajući da je ukidanje euro jedan sertifikata glavni razlog smanjenog uvoza polovnih vozila.
“To je još jedan od razloga što je smanjen uvoz polovnih automobila, od marta ove godine je ukinuta mogućnost da se uvoze automobili sa euro jedan certifikatom, najviše ovakih vozila se uvozilo iz Holandije”, rekao je Muratović.
Generalno imamo smanjen uvoz polovnjaka, ali to nije ništa zabrinjavajuće, zaključio je Muratović.
Igor Gavran, ekonomista, rekao je za “Nezavisne” da je promjena strukture uvoza pozitivna za našu ekologiju.
“Povećanje broja uvoza novih vozila je pozitivna stvar za ekologiju, ali i za naš vozni park, koji je veoma star, zaista je neophodno da povećamo broj novih vozila i smanjimo broj plovnih”, rekao je Gavran.
Kako ističe, jedna potencijalno negativna stvar bi mogla da bude i znak dodatnog povećanja jaza između bogatih i siromašnih, jer veći broj građana bh. ne može sebi da priušti nova vozila.
“Mnogi građani sebi ne mogu da priušte ni polovna vozila, dok postoje oni koji su to uvijek mogli pa mogu i danas po ovim cijenama”, rekao je Gavran.
Top 10 najskupljih automobila uvezenih u BiH za pola godine
U top 10 najskupljih vozila koja su uvezena u bh. u prvoj polovini godine na listi su se našla dva proizvođača, odnosno “Mercedes” i “Porsche”.
U nastavku vam donosimo listu 10 najskupljih vozila:
- PORSCHE 911 TURBO S 339.529,29 KM dodatak dažbine 57.743,44 KM
- MERCEDES-MAYBACH S 580 4 MATIC 334.842,01 KM dodatak dažbine 56,946.94 KM
- PORSCHE 911 TURBO S 332.617,39 KM dodatak dažbine 56.568,42 KM
- MERCEDES BENZ MAYBACH S 580 4 MATIC 329,807.70 KM dodatak dažbine 56.099,61 KM
- PORSCHE 911 TURBO S 324,937.17 KM dodatak dažbine 55,262.78 KM
- PORSCHE 911 TURBO 307.897,65 KM dodatak dažbine 52.366,06 KM
- PORSCHE 911 TURBO 305.669,96 KM dodatak dažbine 51.987,35 KM
- MERCEDES BENZ MAYBACH S580 4 MATIC 300,366.77 KM dodatak dažbine 51.094,65 KM
- MERCEDES AMG G 63 299.408,24 KM dodatak dažbine 50.914,70 KM
- PORSCHE CAYENNE T GT 288.262,50 KM dodatak dažbine 99.618,16 KM