Izgradnja dionica u okviru projekta autoputa koji bi trebalo da poveže Beograd i Sarajevo biće u fokusu današnje konferencije u Brčkom, a posebna pažnja trebala bi biti skrenuta upravo na probleme u Distriktu jer za taj dio teritorije još nije utvrđena ni trasa.

Autoput koji bi trebalo Srpsku, preko dijela Posavine i Semberije, da poveže sa Srbijom je u republičkim dokumentima označen kao strateški projekat, ukupne dužine oko 70 kilometara.

Srbija će, prema najavama tamošnjeg ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Gorana Vesića, do kraja 2023. godine završiti svoj dio autoputa Beograd – Sarajevo, odnosno od Sremske Rače do Kuzmina.

On je nakon nedavnog sastanka sa ministrom komunikacija i transporta BiH Edinom Fortom rekao da će zajednički granični prelaz u Sremskoj Rači da bude pušten u saobraćaj 2025. godine, odnosno kada bude bila završena trasa autoputa od Rače do Bijeljine, koju će Srpska finansirati u iznosu od 20, a Srbija 80 odsto.

Početak izgradnje te dionice ozvaničen je lani polovinom septembra u bijeljinskom naselju Velika Obarska. Riječ je o trasi vrijednoj više od 250 miliona KM, koja je sastavni dio budućih autoputeva Banjaluka – Bijeljina – Beograd i Beograd – Sarajevo, a ove godine je potpisan i ugovor o izgradnji dionice Brčko – Bijeljina, vrijedan 345 miliona KM sa partnerima iz Kine.

Dionice

  • Vukosavlje – Brčko (dužina oko 33 kilometra)
  • Brčko – Bijeljina (dužina oko 17 kilometara)
  • Bijeljina – Rača (dužina oko 20 kilometara)

Međutim, stvari se mnogo sporije odvijaju u FBiH i samom Distriktu za koji je do sada bilo nekoliko sastanaka, ali bez epiloga.

O ovome će, kako je potvrđeno za “Glas Srpske” biti riječi danas u Brčkom i to na konferenciji na kojoj će prisustvovati i predstavnici Srbije. Plan je, prema ranijim najavama, utvrđivanje trase autoputa Orašje – Brčko – Tuzla, željeznički koridori, ali neizostavno pitanje jeste i izgradnja autoputa koji će povezati Beograd i Sarajevo, imajući u vidu da je Brčko svojevrsni čvor.

V.d. direktora “Autoputeva Republike Srpske” Nedeljko Ćorić istakao je za “Glas Srpske” da će predstavnici Srpske biti danas na sastanku u Brčkom i da se nada da će u dogledno vrijeme biti riješena otvorena pitanja na tom dijelu trase kroz Distrikt.

– Na sastanku se neće definisati trasa, ali će se pričati o aktivnostima do kojih se stiglo u našem dijelu od Banjaluke prema Beogradu kako bi se i ovaj put skrenula pažnja na važnost i ovog dijela. Brčko distrikt mora da definiše trasu i sve svoje zakonske i podzakonske akte da bi se uključili na ovaj koridor izgradnje autoputa te kako ne bi ostali slijepo crijevo – rekao je Ćorić i dodao da će biti riječi i o poslovima na dionici iz FBiH prema Orašju.

I sam ministar komunikacija i transporta BiH Edin Forto rekao je u junu da je potreban zamah u investicijama te da je da na tom planu posebno važna i Tuzla. Dodao je da je potrebno utvrditi trase prema Tuzli i Bijeljini kada je u pitanju projekat autoputa Sarajevo – Beograd i najavio da će to biti tema na konferenciji u Brčkom, kao i dionica autoputa Orašje – Brčko – Tuzla.

Turska

Predstavnici BiH su u Ankari još u martu 2021. godine, tokom sastanka sa delegacijom Turske, potpisali sporazum o izgradnji autoputa Sarajevo – Beograd. Planovima je predviđena izgradnja trase od Sarajeva preko Pala i Višegrada do granice sa Srbijom te od Sarajeva preko Zenice, Tuzle, Brčkog i Bijeljine do granice BiH sa Srbijom na Rači, gdje je u toku gradnja mosta. Početak radova u Srbiji je ozvaničen u oktobru 2019. u Sremskoj Rači, u prisustvu predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i predsjednika Turske Redžepa Tajipa Erdogana te članova Predsjedništva BiH.

Share.
close