Radovi na proširenju Aerodroma Sarajevo još nisu počeli, a ukoliko i krenu, biće zaustavljeni, jer se zemlja na kojoj se planira proširenje nalazi u Republici Srpskoj, a federalno Ministarstvo za prostorno uređenje, koje je izdalo dozvolu za gradnju, to po zakonu nije moglo bez dogovora sa Ministarstvom za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske.

Ovo tvrde Ljubiša Ćosić, gradonačelnik Istočnog Sarajeva, i Marinko Božović, načelnik opštine Istočna Ilidža, a koji kaže i da je dozvola federalnog ministarstva nevažeća jer je izdata za katastarske čestice koje pripadaju Republici Srpskoj, te da bi eventualno proširenje aerodroma bilo suprotno planskim dokumentima opštine Istočna Ilidža.

Podsjećanja radi, federalno ministarstvo dalo je dozvolu za građenje, odnosno proširenje Aerodroma u Sarajevu, ali za parcele koje se vode dvostruko, tačnije, parcele u FBiH se vode u ZK kao državno zemljište, a u Republičkoj upravi za geodetske i imovinsko-pravne poslove kao zemljište Republike Srpske.

“Uputio sam dopis Vladi, RUGIPP-u, Inspektoratu i svima, i sada to treba da se zaustavi. Ako postoje dvostruke evidencije, mora se ići na arbitražu. Nije sporno da se gradi, ali to mora biti dogovor sa Republikom Srpskom i njenim institucijama”, rekao je za “Nezavisne” Ljubiša Ćosić, gradonačelnik Istočnog Sarajeva.

Iako je u Republici Srpskoj priča o proširenju Aerodroma u Sarajevu prešla na politički teren i prepucavanje vlasti i opozicije, problem je dosta kompleksniji, a suština svega je da još uvijek, ni poslije skoro 30 godina, nije utvrđena međuentitetska linija razgraničenja. Komisija koja bi trebalo da se time bavi nikada nije počela sa radom, i osim na Dobrinji u Sarajevu, entitetska linija nigdje nije definisana. I ta na Dobrinji utvrđena je putem arbitražne odluke i na intervenciju tadašnjeg visokog predstavnika Volfganga Petriča.

Što se tiče proširenja Aerodroma Sarajevo, osnovni problem je Ulica Vasilija Grđića, duga oko kilometar, koja dva puta presijeca međuentitetsku liniju razgraničenja, tačnije iz Republike Srpske ulazi u Federaciju BiH, a onda se vraća u Republiku Srpsku. Inače, sama entitetska linija grubo je skicirana na mapama, ali na zemljišnim knjigama nikada. Aerodrom Sarajevo je tablom već obavijestio stanovnike ove ulice da planiraju početak radova i da ulica od 14. avgusta neće biti u funkciji, međutim, stanovnici je i danas koriste. Plan Aerodroma Sarajevo je da proširi pistu za oko 500 metara, a ta “proširena pista” ulazila bi u teritoriju Republike Srpske.

“Zemljište koje je predmet građevinske dozvole posjedovno se vodi na opštinu Istočna Ilidža, ali još uvijek nije objavljen vlasnički list. Ovo što se dešava je totalni promašaj institucija Republike Srpske. Istočno Sarajevo i Istočna Ilidža imaju najspecifičniji položaj i moralo se i trebalo brže raditi kada su te stvari u pitanju. Nadam se da će se sada, i poslije naših intervencija koje su se desile 2022, 2023. i sada u 2024. godini, konačno uspostaviti ta vlasnička knjiga u Istočnoj Ilidži, kako bismo znali šta je od imovine naše, a šta vlasništvo privatnih lica ili bilo koga drugog”, rekao je Božović.

Jedan od problema mogao bi biti i to što je još 1991. godine sporno zemljište, na kojem se planira proširenje aerodroma, eksproprisano i dio Ulice Vasilija Grđića, koja ulazi na teritoriju Federacije BiH, praktično je u vlasništvu Aerodroma Sarajevo.

Iako se radi o kompleksnom pitanju, lokalni zvaničnici nisu propustili priliku da optuže jedni druge da su krivi za problem koji je nastao. Miroslav Vujičić, poslanik SNSD-a u Parlamentarnoj skupštini BiH, optužio je Božovića da je on kriv, dok je Božović rekao da se radi o gnusnoj laži SNSD-a, istovremeno naglašavajući da je tužio “uvaženog poslanika”.

“Koristi se lažima da bi došao na sredstava javnog informisanja i u tome mu svojstveno pomažu režimski mediji, ali to mu neće ništa značiti. Vjerujem u pravne propise i pravnu državu, ma koliko se ljudi trudili da je unište”, rekao je Božović.

Share.
close