Nakon zimskih mjeseci, kada su so, kiša i snijeg, uz niske temperature, ostavili traga na vozilima, vrijeme da svi skupa odahnemo. Uz montažu ljetnih guma i provjeru tekućina, akumulatora, svjetala, klima uređaja i kočionog sistema od 1. aprila spremni smo za proljetne uslove korištenja vozila.
Iako nas kiša prati danima, vanjske temperature su uglavnom već povoljne za skidanje zimskih i montažu ljetnih guma. Od utorka, prvog aprila, zimska oprema zvanično nije obavezna na automobilima.
Zimske gume možemo pospremiti u podrum ili ih skladištiti na propisnom mjestu, jer su ljetni režim i visoke temperature njihov veliki neprijatelj. Zimske gume M+S sa oznakom pahuljice nisu dorasle temperaturama iznad sedam stepeni Celzijusa, jer one gube svoja svojstva, pa i vožnja može biti opasna slično kao što ljetne gume mogu biti kontraproduktivne zime.
Međutim, iako promjenjivo vrijeme i niže temperature znaju iznenaditi i u četvrtom mjesecu, vozači ne moraju posebno žuriti sa zamjenom zimskih guma, pogotovo ako voze uglavnom na kratkim relacijama u gradskim ili prigradskim zonama. Ipak, preporučujemo montažu ljetnih guma do polovine četvrtog mjeseca, jer su one prilagođene za toplije vremenske uslove, a treba uzeti u obzir i gužve kod vulkanizera.
Ljetne gume – ljeti, zimske – zimi
Ne zaboravimo da su ljetne gume daleko bolji izbor od zimskih, tokom proljeća i posebno ljeta, iz više razloga. Prije svega, njihova smjesa gaznog sloja prilagođena je visokim temperaturama, što osigurava bolju trakciju i prijanjanje na vrućim podlogama, bilo da su suhe ili vlažne. Za razliku od zimskih guma, koje su mekše i manje otporne na toplotu, ljetne gume pružaju stabilniju i sigurniju vožnju.
Osim toga, njihov gazni sloj ima manje “agresivan” dizajn, što poboljšava upravljivost i stabilnost pri visokim temperaturama. Time se postižu bolje performanse u vožnji, naročito pri većim brzinama i u zavojima.
Još jedan ključan faktor je preciznost upravljanja – nove ili dobro očuvane polovne ljetne gume omogućavaju bolju kontrolu nad vozilom i sigurnije upravljanje. Također, zahvaljujući posebnoj smjesi, omogućuju znatno kraći zaustavni put u odnosu na zimske gume. To doprinosi većoj sigurnosti, dok istovremeno njihova otpornost na toplotu produžava trajnost i održava performanse na višem nivou.
Provjerite dubinu šare i DOT
Sve navedeno vrijedi samo ako ljetne gume imaju odgovarajuću dubinu šare i neoštećenu gaznu površinu. Iako je zakonski minimum za ljetne gume 1,6 mm (za razliku od zimskih, gdje je preporučena dubina 4 mm), ne treba se zavaravati da su gume s minimalnom dubinom šare i dalje sigurne za vožnju.
Ako sami provjeravate dubinu gaznog sloja, a nemate specijalizirani mjerač, možete se poslužiti vizuelnom inspekcijom – na gaznoj površini postoje mali poprečni indikatori koji pokazuju granicu istrošenosti. Kada šara dostigne tu oznaku, vrijeme je za zamjenu guma.
Osim toga, važno je redovno provjeravati i pritisak u gumama, ali i njihovu starost – obavezno pogledajte DOT oznaku. Možda su vaše gume prešle ispodprosječnu kilometražu i još uvijek imaju dovoljnu dubinu šare, ali ako su stare i imaju ispucale bočne zidove, njihova elastičnost i sigurnost mogu biti ozbiljno narušene. Vremenom, gume postaju pretvrde i njihova efikasnost u vožnji opada, što može ugroziti sigurnost u saobraćaju.
Provjera vozila – Mini inspekcija
Proljeće je zgodan period za provjeru svih tekućina, stanja baterije, ispravnosti rasvjete, klima uređaja i veoma važno – kočionog sistema. Stoga, iskoristite priliku i nakon montaže ljetnih guma provjerite nivo rashladne tekućine i dospite adekvatnu tečnost za brisače.
Mali servis bi bilo idealno obaviti u ovom periodu, jer su zima i vlaga već dijelom kontaminirali motorno ulje. Istovremeno, provjerite ispravnost rasvjetnih tijela, funkcionalnost klima uređaja i testirajte akumulator pred dolazak toplijih dana. Obavezino provjerite nivo kočionog ulja i vizuelno provjerite stanje kočionih komponenti.