in

Spot o mržnji pogledalo 5 miliona ljudi u 48 sati. Zašto je uopšte snimljen?

MAGAZIN Buka iz Banja Luke na svom YouTube kanalu objavio je 10. Aprila video Hejt, SLOVEni, još ste živi?.

Video je sastavni dio kampanje protiv govora mržnje koju Buka realizuje proteklih mjeseci i u samo nekoliko dana sakupio je impresivan broj pogleda i reakcija.

Spot je režirao hrvatski filmski režiser Predrag Ličina (Posljednji Srbin u Hrvatskoj), a glavne uloge igraju Hristina Popović, Severina i Goran Bogdan.

U Bukinu kampanju su se do sada svojim videoporukama i angažmanom priključili Zoran Kesić, Ida Prester, Marko Vidojković. Mile Kekin, Slavimir Stojanović Futro, Nadin Mičić i drugi poznati iz regije.

U spotu je prikazana scena iz supermarketa u kojoj se likovi jedni drugima obraćaju sa psovkama i uvredama, uključujući i one na nacionalnoj osnovi, koje su postale uobičajeni dio online komunikacije. Hristina Popović glumi ženu koja je došla u šoping, Goran Bogdan mesara, a Severina blagajnicu.

O tome kako je nastao ovaj popularni spot protiv govora mržnje razgovarali smo s glavnim urednikom Buke Aleksandrom Trifunovićem.

“Svi su nastupili besplatno”

“Na ideju za spot smo došli nakon što sam vidio spot koji je Predrag Ličina radio na prošlim parlamentarnim izborima u Hrvatskoj za Milorada Pupovca. To je onaj spot u kojemu se ismijavaju teorije zavjere i primijetio sam da Ličina ima humor kakav nam treba, da se ne obazire na političku korektnost. Pet minuta nakon što mi je na pamet pala ta ideja da s njime surađujemo javio sam mu se, a njemu je trebalo još pet minuta da pristane”, kaže Trifunović za Index.

Ličina je i pomogao oko toga da se u spotu pojave Popović, Bogdan i Severina. Oni su bili oduševljeni idejom te su u spotu nastupili besplatno, a najveći je problem bio uskladiti njihove natrpane rasporede kako bi se mogao snimiti spot, otkriva nam Trifunović. “Novac uopšte nije bilo pitanje koje je itko postavljao”, kaže i dodaje da su i troje glumaca iz spota bili u svojim životima izloženi govoru mržnje te da su “i svoje traume stavili u spot”.

“Od govora mržnje se više ne može pobjeći”
Trifunović ističe da već dvadeset godina kao urednik Buke trpi govor mržnje, koji je upućen i prema magazinu koji uređuje. Buka je poznat kritički nastrojen, antinacionalistički portal iz Republike Srpske, čije vlasti nisu baš oduševljene onime što Buka objavljuje.

“Na internet stranici vladajuće stranke se i dalje može naći brošura u kojoj se navode navodni neprijatelji RS, a među njima je i Buka. Mi smo na sudu dobili potvrdu da je to kleveta, ali ništa se nije dogodilo. Mi, dakle, imamo u regiji online govor mržnje i nesistemski govor mržnje, ali imamo i službeni govor mržnje”, kaže Trifunović.

On ističe da se nije lako nositi s govorom mržnje i da se ljudi mogu praviti kako ih to ne dotiče, ali da to dugoročno ne pomaže.

“Aquana” policiji prijavila nestanak ekspres restorana

U Bijeljini sve više mlađih pacijenata, teških kliničkih slika i smrtnih ishoda