OVA SITUACIJA jasno pokazuje koliko još prepreka postoji pre šire implementacije sistema autonomne vožnje u svakodnevni saobraćaj na javnim putevima.
Jedan od osnovnih razloga zašto putevi ne izgledaju kao bojno polje je činjenica da pri počinjenju svakog prekršaja rizikujemo određenu kaznu. Njena visina i mogućnost oduzimanja prava za upravljanje vozilom su pritom u direktnoj vezi s težinom prekršaja.
Prekršaj u kojem se vozilo kreće u suprotnom smeru se smatra težim i redovno za sobom donosi upaljene rotaciona svetla i nemalu kaznu. Upravo takav prekršaj napravio je ovaj beli Jaguar.
Video prikazuje trenutak u kojem je policajac u Feniksu zaustavio vozilo u prekršaju. U pitanju je bio robotaksi kompanije Waymo, koji saobraća bez vozača. Kamera s tela policajca prikazuje trenutak približavanja Jaguaru i uočavanja da nema nikog za upravljačem.
Staklo se automatski spušta, a policajac može samo uočiti prazno vozačko sedište. Pritom je ostvario kontakt s Waymo službom za podršku. Policajac pojašnjava šta se dogodilo, ali nije u mogućnosti da nastavi postupak. Naime, policajac je na kraju bio sprečen da napiše kaznu jer za upravljačem nije bio vozač.
AZ Central je tražio komentar ovog događaja, a Waymo je reagovao nakon ponovljenih upita. Waymo tvrdi kako je Jaguar doslovno zalutao na gradilište jer je naišao na “nedoslednu konstrukcijsku signalizaciju” i “bio je sprečen da se vrati u ispravnu traku” oko 30 sekundi.
AZ Central je objavio još jedan video gde se vidi Waymo robotaksi koji vrluda putem kao da njime upravlja pijani vozač.
Trenutni saobraćajni zakoni osmišljeni su oko ljudskih vozača i ne predviđaju da autonomni automobili ili robotaksiji dobijaju kazne. Očigledno je da će se to uskoro morati promeniti, bar u Americi gde robotaksiji već saobraćaju javnim putevima.