Njemačka organizacija za zaštitu potrošača Foodwatch proglasila je čokoladu Milka Alpenmilch “najbezobraznijom reklamnom laži godine”. Ovo se dogodilo nakon što je Mondelez, vlasnik Milke, značajno povećao cijenu ove čokolade, a smanjio njenu masu.

Naime, riječ je o neslavnom priznanju “Zlatni vjetar” koji dodjeljuje spomenuta organizacija, a Milka Alpenmilch ga je dobila odlukom 58.000 onih koji su učestvovali u internetskoj anketi. Foodwatchov glasnogovornik je izjavio da je navedena čokolada klasičan primjer šrinkflacije koja podrazumijeva smanjenje mase proizvoda uz zadržavanje ili rast njegove cijene.

Američki Mondelez je početkom ove godine povećao cijenu čokolade Milka Alpenmilch sa 1,49 eura na 1,99 eura, a ubrzo je nakon toga smanjio njenu masu sa 100 na 90 grama. To je jednako rastu cijene od 48 posto, što je finansijski udar na mnoge potrošače u vrijeme inflacije.

Prema podacima Saveznog zavoda za statistiku Njemačke, cijene čokolade su od početka 2024. do 2025. porasle za osam posto, ali je Mondelez, kako su ukazali iz Foodwatcha, cijene svoje čokolade u navedenom periodu povećao za 64 posto. U Foodwatchu su prvenstveno nezadovoljni time što promjena mase nije bila jasno naznačena.

“Na prednjoj strani sitno piše 90 grama, ali to često ne vidite na policama supermarketa zbog kartonskih jezičaka”, istakli su.

S druge strane, proizvođač je objavio da je gramaža naznačena na samoj ambalaži i na njihovoj internetskoj stranici. Ipak, u Foodwatchu smatraju da to nije dovoljno. Nadalje, u Mondelezu se pravdaju rastom cijena kakaa i troškova u lancu snabdijevanja. Kako su saopćili, morali su poduzeti dobro promišljene mjere kako bi ostali konkurentni, prenosi tagesschau.

Share.