Do sada se uglavnom dešavalo da evropske kompanije tuže kineske proizvođače automobila zbog kršenja autorskih prava u vezi sa dizajnom njihovih automobila. Ovog puta situacija je obrnuta.
Kineski “Hjuman Horajzons” tuži “Reno” i njegov podbrend “Mobilajz” za kršenje autorskih prava zbog sličnosti logotipa “Mobilajza” i logotipa koji koristi odjeljenje “Hjuman Horajzonsa HajFaj”.
“Hjuman Horajzons” je na automobilsku scenu ušao prije nekoliko godina predstavljanjem svog potpuno električnog HiPhi X. Reč je o jednom od najintrigantnijih električnih vozila (EV) koje je lansirano u Kini, a na haubi se nalazi logo HiPhi, koji se sastoji od vertikalne linije s dvije zakrivljene linije sa obje strane.
Samo nekoliko mjeseci nakon HiPhi X premijere, “Reno” je predstavio svoj prototip Mobilize EZ-1. To je radikalno drugačiji automobil od HiPhi X, ali njegov logotip takođe sadrži vertikalnu liniju okruženu sa dve sa svake strane. Ključna razlika je što je HiPhi znak nagnut za 45 stepeni, a zakrivljene linije su malo veće.
Kineska kompanija smatra da bi sličnosti između dva znaka mogle da imaju uticaj na njene planove širenja u Evropi, zbog čega je podnela tužbu njemačkom sudu u oktobru prošle godine i od “Renoa” traži da prestane da koristiti logotip. Sudski spor dvije kompanije trenutno je u toku, piše “Jutarnji list”.
HiPhi X je u Kini dostupan u četiri konfiguracije i šest sjedišta, ali se EV pokazao kao veoma popularan. Prodat je u 3.742 jedinice širom svijeta tokom druge polovine 2021. godine.
HiPhi and its parent Human Horizons have applied for an injunction against Renault and its mobility brand Mobilize Beyond in a German court. HiPhi says the logo used by Mobilize Beyond on concepts and the Mobilize Limo sedan infringes the trademark of its logo registered in 2018 pic.twitter.com/p6HVz0yERK
— Greg Kable (@GregKable) January 20, 2022