Priča o Yahoou i Googleu postala je školski primjer propuštene prilike u svijetu biznisa i inovacija.
U samo dvije decenije, kompanija koja je mogla da bude sinonim za internet postala je podsjetnik da u tehnološkom svijetu uspjeh često zavisi od jednog jedinog strateškog poteza.
Devedesetih godina, u jeku prve velike internet revolucije, globalne tehnološke kompanije vodile su trku za prevlast na mreži. Među njima su prednjačili Yahoo, Google i AltaVista, tadašnje dominantne internet pretraživačke platforme koje su vjerovale da će postati glavni ulaz u digitalni svijet.
Tokom studija na Univerzitetu Stanford, Larry Page i Sergey Brin, koji će kasnije osnovati Google, razvili su algoritam PageRank – inovativnu tehnologiju koja je rangirala internet stranice prema relevantnosti i povezanosti sa drugim izvorima.
U to vrijeme, 1998. godine, ponudili su svoj mali startap kompanijama AltaVista i Yahoo – za samo milion dolara. Obje kompanije su odbile ponudu, ubijeđene da korisnici neće napustiti njihove tada već etablirane platforme.
Milionske greške i propuštene šanse
Kako se pokazalo, odbijanje te ponude bilo je jedna od najvećih poslovnih grešaka u istoriji tehnološke industrije.
Već četiri godine kasnije, 2002, Yahoo je pokušao da ispravi propust i ponudio tri milijarde dolara za kupovinu Googlea. Međutim, Google je procijenio sopstvenu vrijednost na pet milijardi, pa je dogovor propao.
Danas, gotovo četvrt vijeka kasnije, Alphabet Inc., matična kompanija Googlea, vrijedi više od 3,4 biliona dolara, dok se Yahoo odavno povukao sa liderske pozicije koju je nekada imao.
Propala i Microsoftova ponuda
Yahoo je još jednom imao šansu da promijeni svoju sudbinu 2008. godine, kada je Microsoft ponudio 44,3 milijarde dolara za preuzimanje – čak 62% više od tadašnje tržišne vrijednosti kompanije.
Uprava Yahooa tu ponudu je odbila, smatrajući da „ne odražava pravi potencijal brenda i njegovu buduću profitabilnost“.
Ispostavilo se da je i ta odluka bila pogrešna. Već nekoliko godina kasnije, Yahoo je počeo da gubi tržišni udio i padne pod konkurencijom Googlea i Facebooka.
Od giganta do brenda u vlasništvu fonda
Do 2016. godine, Yahoo više nije imao ozbiljnih investitora, pa je prodat Verizonu za svega 4,6 milijardi dolara – deset puta manje od iznosa koji je svojevremeno nudio Microsoft.
Verizon je potom 2021. prodao Yahoo i AOL investicionom fondu Apollo Management za pet milijardi dolara, a novi vlasnici su odlučili da zadrže prepoznatljivo ime – Yahoo.
Mogući povratak?
Uprkos svemu, Yahoo se ponovo pominje u tehnološkim krugovima.
Prema pisanju nekoliko međunarodnih medija, od avgusta 2025. kruže glasine da je upravo Yahoo, zajedno sa Perplexityjem i OpenAI-em, među potencijalnim kupcima Google Chromea.
Ako bi se ovaj scenario ostvario, bio bi to simboličan povratak kompanije koja je jednom propustila priliku vijeka, prenosi Bankar.
