Kina je postigla značajan podvig kada je dovršila prvi projekt asfaltiranja puta bez korištenja radnika i to ne na nekoj eksperimentalnoj maloj dionici, već na 157,79 kilometara važnoga auto-puta Peking-Hong Kong-Makao.

Ovaj ambiciozni projekt ne samo da signalizuje značajan napredak u gradnji infrastrukture, već takođe prikazuje potencijal umjetne inteligencije, dronova i robota u preoblikovanju izgradnje puteva, javlja Highwaysindustry.com, prenosi AutoKlub.

Najzaslužnija za ovaj velik poduhvat bila je impresivna flota opreme za autonomnu izgradnju puta koju je isporučio Sany, veliki kineski proizvođač teških mašina.

Među opremom je bio 20 metara široki asfaltni finišer bez posade, šest valjaka s dvostrukim bubnjem od 13 tona i tri valjka s gumenim točkovima od 30 tona, koji su radili u sinhronizovanom rasporedu 1+3+3+3. Mašine su orkestrirano s pomoću naprednih algoritama, Beidou satelitskog sisistema za pozicioniranje koji nudi preciznost na nivou centimetra i komunikacijske mreže niske latencije koja je omogućila planiranje putanje u stvarnom vremenu i preciznu operativnu kontrolu.

Vrhunac projekta bio je asfaltni finišer SAP200C-10, revolucionarni stroj koji je postigao svjetski uspjeh polaganjem 19,25 metara široke dionice asfalta u jednom prolazu. Ova mogućnost ne samo da je ubrzala proces izgradnje, već je i smanjila broj spojeva, povećavajući glatkoću puta i strukturalni integritet.

Bezbjednost je najvažniji faktor u izgradnji, a ovaj projekt značajno je podigao te standarde kroz sofisticirane automatizovane sisteme.

Svaki dio autonomne opreme bio je opremljen s višestrukim slojevima bezbjednosnih stvari, uključujući “elektronske ograde”, funkcije zaustavljanja u nuždi i sistem otkrivanja prepreka u stvarnom vremenu. Ove stvari omogućile su mašinama da dinamičnije reaguju na potencijalne opasnosti, kao što su prepreke na gradilištu ili promjene okoline.

Usvajanjem potpuno robota, projekt je puno smanjio potrebu za ljudima u potencijalno opasnim okruženjima, čime se povećala bezbjednost radnika i smanjili troškovi rada. Uspjeh primjene ovih tehnologija na velikom projektu naglašava značajan napredak u sposobnostima gradnje pomoću robota.

Projekt asfaltiranja bez posade duž auto-puta Peking-Hong Kong-Makao služi kao model za budući napredak u izgradnji puteva širom svijeta. Integracija umjetne inteligencije i robota može revolucionirati industriju znatnim smanjenjem troškova, skraćivanjem rokova projekta i poboljšanjem kvalitete izgradnje.

Kako se ove tehnologije šire prihvaćaju, radnici mogu preći na nadzorne uloge, nadzirući automatizovane operacije umjesto obavljanja radno intenzivnih zadataka.

Share.
close