U razgovoru za SFGate, šef policije Ukija u sjevernoj Kaliforniji, Sedrik Kruk, objasnio je da je njegovo odjeljenje u avgustu kupilo par primjeraka Tesla Model 3 koji bi se koristili kao patrolna vozila.

Račun je bio skoro 150.000 dolara, uključujući nabavnu cijenu, i oko 35.000 dolara za razne modifikacije.

Nisu to samo svjetla, sirene i velika prednja rešetka, patrolna vozila takođe zahtijevaju pregradu u kabini, stalak za oružje, balističke panele i komunikacionu opremu kao što je policijski radio.

Kruk je rekao da samo jedna kompanija može da modifikuje Model 3 u patrolni automobil: Unplugged Performance, koja ima odjeljenje pod nazivom UPfit.

Koliko god se Teslini modeli pokazali kao dobra vozila u svakodnevnom saobraćaju, ne djeluju kao idealna policijska vozila.

Kruk je tvrdio da je dizajn Modela 3 učinio vozilo neprikladnim za policijske dužnosti.

Gdje da se sakrijem u slučaju pucnjave?!

Napomenuo je da policajci nisu mogli udobno da uđu i izađu iz automobila dok nose pojas za pištolj i rekao da je zadnje sjedište dovoljno veliko da preveze samo jednog zatvorenika.

Zbog toga bi hapšenje nekoliko osumnjičenih zahtijevalo upotrebu nekoliko automobila. On je takođe spomenuo domet vožnje kao problem.

Ne sviđa mu se ideja da se vozilo puni pola sata na Superchargeru sa opasnim zatvorenikom pozadi.

Kruk je iznio i zanimljiv argument protiv električnih policijskih automobila – u policijskim akademijama su ga učili da se sakrije iza prednjeg dijela vozila u slučaju pucnjave, jer se tamo nalazi motor.

Sada je to nemoguće, odnosno ne postoji značajna metalna masa koja može da zaustavi metke.

Međutim, pomenuta dva električna vozila su već plaćena, pa će se priključiti lokalnoj policijskoj upravi, ali kao vozila za administrativno osoblje.

Autopilot zasutavlja vozilo mimo naše volje

Šef Dejvid Noris iz policijske uprave Menlo Park ponovio je Krukove riječi. On je naručio tri krosovera Model Y i pretvorio ih u patrolna vozila u okviru pilot programa.

Ubrzanje i upravljivost su hvaljeni, ali se policajci Menlo Parka žale na mali prostor kabine, karakteristike sistema i nizak profil vozila koji ograničava funkcionalnost automobila (penjanje na ivičnjake, korišćenje van puta…).

Zanimljivo je da su policajci koji su testirali Model Y prijavili da funkcija asistencije u vožnji – autopilot ne radi dobro.

Spomenuli su kašnjenje nakon prelaska na vožnju bez autopilota i primijetili da sistem ponekad zaustavi automobil ako policajac pokuša da vozi zaustavnom trakom, vjerovatno zato što pretpostavlja da je vozač izgubio kontrolu nad autom.

Pomenuti su i problemi sa Teslinim korisničkim interfejsom, koji se gotovo isključivo oslanja na ekran osjetljiv na dodir.

Električna patrolna vozila – da, Tesle – ne

Ipak, to ne znači da se električna vozila ne mogu koristiti kao patrolna vozila.

Šef Nil Červenka iz policijske uprave Fort Brag imao je mnogo više sreće sa pet pikap vozila Ford F-150 Lightning koje je kupio od 2022.

Skladištenje opreme nije problem, zahvaljujući prednjem prtljažniku i velikom teretnom prostoru.

Červenka je dodao da su podsticaji učinili prelazak na električna vozila isplativim i da očekuje da će njegova flota biti potpuno električna prije 2027. godine, prenosi b92.

Share.