U toku prošle godine izdata su 323.022 prekršajna naloga iz oblasti bezbjednosti saobraćaja, dok su nadležnim sudovima podnesena 3.994 zahtjeva za pokretanje prekršajnog naloga, povrđeno je “Nezavisnim” u MUP-u RS.

Prema njihovim riječima, policijski službenici najčešće su sankcionisali nepropisnu brzinu.

“Tokom 2020. godine izdata su 249.684 prekršajna naloga, dok je nadležnim sudovima podnesen 3.481 zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka. U 2019. godini izdato je 231.122 prekršajnih naloga, dok je 3.215 zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka podneseno nadležnim sudovima”, istakli su iz MUP-a RS.

Dodali su da je prošle godine kažnjeno 1.237 pješaka, 2020. njih 2.248, a 2019. godine prekršajni nalog je dobilo 2.946 pješaka.

“Na putu koji ima izgrađene pješačke prelaze ili posebno izgrađene prelaze, odnosno prolaze za pješake, pri prelaženju puta pješak je dužan da se kreće tim prelazima, odnosno prolazima, ako oni nisu udaljeni od njega više od 100 metara”, pojasnili su iz MUP-a RS.

Istakli su da je zbog prekršaja koji se odnosi na upravljanje vozilom pod dejstvom alkohola utvrđenog pomoću odgovarajućih sredstava ili aparata, odnosno odbijanja ispitivanja prošle godine sankcionisano 24.685 vozača.

“U istom periodu 2020. godine sankcionisano je 14.980 vozača, a 2019. godine kažnjena su 21.252 vozača”, naveli su iz Ministarstva.

Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje bezjednosti saobraćaja RS, naglasio je za “Nezavisne novine” da su uzrok povećanja broja prekršajnih naloga informacione tehnologije u vidu video-nadzora, odnosno automatskog evidentiranja prekršaja posredstvom kamera, stacionarnih radara i slično.

“Značajno je povećan broj naloga kada su u pitanju neregistrovana vozila, prolazak kroz crveno na semaforu i prekoračenje brzine. Jedna kamera ili stacionarni radar bilježi daleko više prekršaja u odnosu na kontrolna evidentiranja od strane saobraćajne policije”, pojašnjava Jaćimović.

Naglasio je da ove brojke u svakom slučaju pokazuju da je stanje zabrinjavajuće.

“Ovo je pokazatelj stvarnog stanja na terenu. Iako su u zadnjih pet godina povećani novčani iznosi za kazne, vidimo da je i povećan broj kazni. Mislim da bi trebalo da kopiramo neka rješenja iz Evropske unije ili svijeta. Oni su u svoje zakonodavstvo uveli preventivne mjere, kampanje, pravljenje emisija i članaka o bezbjednosti saobraćaja. Takođe, imamo instrukciju Evropske komisije da od 2025. godine proizvođači automobila moraju u novoproizvedena vozila ugraditi limitatore brzine i ovo jeste jedan od elemenata kako bi se smanjile kazne”, kazao je Jaćimović.

Naveo je da je u nekim evropskim zemljama već više od 10 godina propisano da višestruki povratnici u činjenju prekršaja u saobraćaju mogu voziti samo jedno vozilo u koje je ugrađen limitator brzine.

“Imamo veoma jeftine uređaje koji se ugrađuju u vozila i koji detektuju prisustvo alkohola, a neki proizvođači automobila to godinama ugrađuju u novoproizvedena vozila. Moramo se polako okretati nekim rješenjima koja su davno ugrađena u zakonodavstvo nekih najbezbjednijih zemalja EU i svijeta, jer samo kažnjavanje ne postiže rezultat”, zaključio je Jaćimović.

Share.