Istražitelji su saopćili da postoje dva glavna zaključka iz preliminarnog izvještaja o padu aviona kompanije Air India kada je poginulo 260 osoba.
Prvo, oba prekidača za isključivanje dovoda goriva u motoru su se prebacila iz stanja “uključeno” u stanje “isključeno” u roku od nekoliko sekundi nakon polijetanja, naglo smanjujući potisak aviona na 180 čvorova.

Snimci glasa iz kokpita bilježe kako jedan pilot pita drugog zašto su ugasili motore i dobija odgovor “nisam” – što pojačava sumnju da se nije radilo o rutinskoj ili slučajnoj radnji.

Inžinjeri napominju da su ovi prekidači posebno zaštićeni i da zahtijevaju namjerno korištenje, obično rezervisano za hitne slučajeve poput požara motora, a ne za manevre usred leta.

Drugo, preliminarni nalazi se odnose na bilten Federalne uprave za avijaciju iz 2018. godine u kojem se operateri upozoravaju na moguće isključivanje mehanizma za zaključavanje prekidača za gorivo.

Međutim, ne postoji jasno objašnjenje kako je ovaj mehanički problem mogao uzrokovati gotovo istovremeno prebacivanje oba prekidača. Bilten je bio savjetodavni, a inspekcije koje je provodila Air India su izostavljene.

Prethodno održavanje aviokompanije uključivalo je zamjenu modula leptira za gas 2019. i 2023. godine. Nijedna od ovih zamjena nije bila povezana s prekidačima za kontrolu goriva.

Dok daljnja istraga ne utvrdi da li se radilo o ljudskoj grešci ili rijetkom mehaničkom kvaru, uzrok ostaje neriješen jer preliminarni izvještaj navodi šta se dogodilo, ali ne i zašto.

Ko su bili piloti?

Kapetan Sumeet Sabharwal (56) bio je veteran sa 30 godina iskustva u Air Indiji. Zabilježio je 15.638 sati leta, uključujući 8.596 na Boeingu 787.

Prvi oficir Clive Kunder (32) imao je ukupno 3.403 sata leta, od čega 1.128 na Dreamlineru. Pridružio se Air Indiji 2017. godine.

U izvještaju se navodi da su obojica bili stacionirani u Mumbaiju i da su stigli u Ahmedabad dan prije leta, uz adekvatan odmor. Kunder je bio pilot koji je letio, dok je Sabharwal bio pilot koji je nadgledao let, navodi se.

U izvještaju se dodaje da je posada prošla alkotest prije leta i viđena je na izlazu na snimcima nadzora prije polijetanja.

Istražitelj avionskih nesreća sa sjedištem u Kanadi, pod uslovom anonimnosti, rekao je za BBC da bi bilo gotovo nemoguće povući oba prekidača jednim pokretom ruke, a to čini slučajno aktiviranje malo vjerojatnim.

Podsjetimo, avion Air India 787 je 12. juna pao nakon polijetanja te se srušio na više zgrada ispred aerodroma u Ahmedabadu.

Share.
Exit mobile version