Avionom Er Srbija je iz Bejruta u Beograd vraćeno 85 odraslih putnika i tri bebe. Kapetan erbasa Nemanja Janjatović i erbas ispitivač Goran Nižić pilotirali su tim avionom. Za RTS kažu da je let bio jedan od najtežih u njihovim karijerama. Ističu da su im putnici pri ulasku u avion rekli da su jedva čekali da ih vide i da čuju srpski jezik.

Na fotografiji koja je proteklih dana obišla svet je avion “Er Srbija” dok preleće nebo iznad Bejruta, nad kojim se nadvio dim od bombi koje padaju na prestonicu Libana.

U letelici srpske nacionalne avio-kompanije bili su naši državljani i članovi njihovih porodica, koji su evakuisani iz ratnog područja.

Kapetan erbasa Nemanja Janjatović rekao je da mu je vraćanje putnika iz Libana bio najteži trenutak u karijeri, posetivši i na “teške” letove tokom koronavirusa i iz Tel Aviva.

Najvažnija bezbednost

Govoreći o sletanju u prestonicu Libana, Janjatović je rekao da “Er Srbija” godinama nema redovnu liniju za Bejrut.

– To je stari let, iskusni smo na njemu i bio nam je poznat aerodrom. Operateri smo visoko-sofisticiranih mašina, procedure u našem poslu su složene i ne možemo da se oslanjamo na to da li poznajemo aerodrom ili ne – ukazuje Janjatović.

Na pitanje kako se osećala posada, Janjatović kaže da su fokusirani pre sve na bezbednost aviona, posade i putnika.

-Reagujemo promptno na osnovu informacija koje dobijamo u realnom vremenu – navodi kapetan Erbasa.

Organizacija i osećaji

Goran Nižić za RTS kaže da putnici tokom leta nisu bili uplašeni, jer “Er Srbija” gaji “domaćinski odnos”.

– Pri ulasku u avion, da niste znali da je repatrijacioni, let bi delovao bi normalno uz opuštenu atmosferi i rečima da su jedva čekali da nas vide i čuju srpski jezik – kaže Nižić.

Prema njegovim rečima, posle sletanja u Surčin prvo su videli kolege, te se javili porodicama, koje su već znale da se avion bezbedno vratio.

– Fotografija koja je obišla svet bila je upečatljiva, deluje i pozitivno i zastrašujuće. Ponosni smo na fotografiju, kompaniju i taj trenutak – priča Nižić.

Napominje da je priprema leta, koji treba da se organizuje u kratkom vremenskom roku u najveće krizno područje, sveobuhvatna.

– U organizaciji leta uključeni su razni timovi Vlade, Direktorat civilnog vazduholovstva i diplomatsko-konzularna predstavništva širom sveta. To je zadatak koji je stavljen pred kompaniju da se izvede u što kraćem periodu – objašnjava Nižić.

Kurir/RTS

Share.
Exit mobile version