Oni koji peru auto u automatskoj autoperionici, potpuno pogrešno održavaju auto.

Ovo je, međutim, logično, jer uprkos brojnim tvrđama stručnjaka da je ova vrsta pranja bezbedna za vaš automobil, poslednjih godina tehnologija farbanja automobila se promijenila do te mjere da su automobili mnogo manje „debelo” farbani nego što su bili pre pet godina. Štaviše, debljina laka je smanjena za više od 50%.

To znači da proizvođači štede 50% materijala i farbaju čak dva automobila istom količinom farbe. Ono što je dobro za proizvođače, loše je za kupce, jer od debljine boje zavisi i dugotrajno održavanje automobila.

Da li znate nekoga ko pogrešno pere svoj auto u samouslužnoj ručnoj autoperionici?! Ako postoji apsolutna zabrana pranja automobila u automatskoj autoperionici (automobili se praktično više neće polirati zbog toliko tankog sloja farbe), u samouslužnoj ručnoj autoperionici sve bi trebalo da bude u redu?! Nije.

U razgovoru sa operaterima ručnih autoperionica, ustanovili smo da 90% korisnika pere svoj automobil potpuno pogrešno, jer miješaju procedure i ne koriste stvari kako treba.

Zbog toga je stručnjak objasnio za CItymagazine.si kako da održavate automobil i čistite ga u samouslužnoj autoperionici, kako biste što manje „oštetili” automobil i dugo zadržali lep izgled.

Korak 1: Šamponiranje – aktivna pena – program pjene

Ako hauba nije zagrejana, preporučujem trenutno primarno nanošenje aktivne pene na automobil. Ovo će osloboditi najveću količinu prljavštine, koju će biti lakše oprati u drugom koraku.

Korak 2: Ispiranje primarne prljavštine – meka voda – program ispiranja

Dok aktivna pena teče sa bočnih strana automobila, ali se ne osuši, automobil se ispire poslednjim programom – mekom vodom ili ispiranjem. Auto će izgledati mnogo bolje nego pre ovog pranja, a ako ste ga oprali pre nekoliko dana, praktično možete da se odvezete.

Ovako opran automobil važno je ne brisati peškirom, jer na farbi ima previše prljavštine koja bi oštetila boju. Ako želite stvarno čist automobil, pređite na treći korak. Odmah posle drugog koraka uvek nanesem odmašćivač na felne, obično K2.

Napomena: Prilikom pranja nikada ne koristim program za pranje, jer u vodi postoji primjesa koja „teoretski” treba da razbije prljavštinu. Pošto imam keramiku na autu, ne koristim ovaj program.

Korak 3: Ponovno šamponiranje aktivnom pjenom ili šamponom

U trećem koraku koristim i aktivnu penu, pošto u samouslužnoj perionici nema mjesta gdje sipati vodu u kantu. Pena deluje kao katalizator između rukavice za nanošenje auto šampona i lima. Ovo stvara debeli sloj između rukavice i automobila i smanjuje rizik od oštećenja.

Da imam na raspolaganju vodu, napravio bih penastu mešavinu šampona u kanti koja sprečava oštećenje laka. Auto perem u 3 ili 4 zone: prvo krov, šoferšajbnu i haubu do ⅔. U drugoj zoni, bočna stakla i zadnje staklo. U trećem koraku čistim donji deo vrata, a na kraju zadnji branik. Napomena: prilikom pranja okrenite rukavicu na „svežu“ stranu. Čistim delom prvo operite masku i zadnje staklo i deo haube do branika.

Korak 4: Pranje automobila – meka voda – program ispiranja i voskiranja

Poslednji korak je temeljno ispiranje automobila. Lično koristim vosak i boljim ručnim autoperionicama. Brzo operem auto, zatim nanesem vosak i iskoristim još jedan žeton da bi se automobil zaista dobro oprao. Zatim obrišem automobil posebnim peškirom za sušenje, presavijenim na 2 ili 4 dela.

Neki koriste sprej – tzv. sušač. Ne koristim mašinu za sušenje koja sprečava „ljubavne tragove“, ali veoma pazim na čistoću peškira. Nadam se da sam vam približio proces pranja u samouslužnoj autoperionici, čime ćete nanijeti što manje štete na vašem automobilu.

Share.
Exit mobile version