Učenici prijedorske Elektrotehničke škole Iva Dragojević, Dejan Stanojević i Vladan Vukota osvojili su treće mjesto na takmičenju u pravljenu aplikacija o svemiru, koje širom svijeta organizuje američka svemirska agencija NASA, od kojih je jedno održano početkom mjeseca u Parizu.

Sve troje su učenici četvrtog razreda, smjer tehničar informacionih tehnologija, a njihov tim osvojio je i posebnu nagradu kao omiljena ekipa među petnaestak timova iz Francuske i afričkih zemalja, koji su učestvovali u četrdesetosmočasovnom hakatonu.

Napravili su “tri de” interaktivnu veb-aplikaciju “Orbitoskop” u kojoj je prikazan solarni sistem sa opcijom da se ubrzaju kretanja, da se prikaže realan raspored dimenzija, maketa koja nije realna, ali daje bolji uvid u taj raspored tijela. Tu je i kamera 360 stepeni koja daje mogućnost da se priđe planeti, padajući meni sa osnovnim informacijama i kratkim opisom planete.

Vođa tima Iva Dragojević kaže da je “Orbitoskop” demo verzija aplikacije oko 80 odsto završena, koliko i smatra da se moglo uraditi za dva dana, a da je, kao i svaka aplikacija, podložna promjenama i doradama.

“Za ovu bi nam možda trebalo od sedam do 10 dana aktivnog rada da se kompletira. Imali smo pet minuta da je predstavimo žiriju. Dvoje je programiralo, jedno spremalo govor, prezentaciju i pisanje prijave za globalno ocjenjivanje, na kojem će radovi 10 ekipa biti odabrani kao ovogodišnji globalni pobjednici”, pojašnjava Iva.

Dejan Stanojević je rekao da su svi bili zadivljeni što su tako mlada ekipa i što dolaze sa ovih prostora, jer su ostali učesnici zaposleni ljudi ili studenti viših ciklusa studija, a jedino su oni srednjoškolci.

“Napravili smo prikaz pratećih objekata oko Zemlje. Taj dio je najbitniji. Tri objekta smo prikazali pomoću baza podataka i upotrebe formula i iscrtali orbite. Napravili smo promotivni video koji objašnjava šta aplikacija radi i prijavili rad za globalno ocjenjivanje koje se održava online i u kojem može učestvovati svaki učesnik ovih lokalnih takmičenja, bez obzira na plasman”, naveo je Dejan.

On je dodao da je jedan od parametara bio korištenje vještačke inteligencije uz navođenje izvora.

Vladan Vukota smatra da je prednost “Orbitoskopa” što je prilagodljiv nastavnim planovima i programima srednje i viših razreda osnovne škole, da NASA prikazuje svemir u realnim dimenzijama i da su to onda ogromna prostranstva, a ovdje je sve umanjeno pa se može lakše sagledati, piše Srna.

Share.
Exit mobile version